5 stappen voor een goede advertentie op Facebook!
Door middel van Facebook kun je heel doelgericht advertenties plaatsen voor je bedrijf. Maar hoe zorg je ervoor dat de advertentie bij de goede doelgroep terecht komt? Hoe behaal je een goed resultaat? Hieronder bespreken wij 5 stappen voor een goede advertentie op Facebook;
Stap 1: Weet wie je doelgroep is
Jouw bedrijf is relevant voor een bepaalde doelgroep. Deze doelgroep moet het aanspreekpunt worden voor de advertentie. Als je jouw doelgroep vindt kun je de advertentie daar op aanpassen.
Stap 2: Gebruik een foto of video
Door middel van een foto of video trek je de aandacht van je doelgroep. Ze zullen je advertentie sneller bekijken. Mensen willen liever een foto of video dan een lap tekst. Zorg er daarom voor dat je advertentie aantrekkelijk is.
Stap 3: Gebruik een call-to-action
Een call-to-action zorgt ervoor dat mensen getriggerd worden om door te klikken. Het is handig om deze call-to-action aan het einde van de advertentie neer te zetten. Zo hebben mensen de nodige informatie gelezen om door te willen klikken.
Stap 4: Gebruik de advertentie foto of video op uw landingspagina
Mensen zullen herkenning vinden in je pagina als je dezelfde foto of video gebruikt op je landingspagina. Hun aandacht zal daardoor beter gefocust blijven op je bedrijfspagina.
Stap 5: Zorg voor een relevante bedrijfspagina
Jouw bedrijfspagina moet relevant zijn voor de klanten. Dit betekent dat je pagina goed bijgehouden moet worden en alleen nodige informatie bevat. De klanten moeten weten waar ze aan toe zijn.
Liever iemand inhuren om je advertentie aan de juiste mensen te laten zien? Dat kan geregeld worden! Sterker nog, we kunnen jouw advertentie ook nóg beter maken! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.