fbpx

Waarom is social media voor bedrijven zo belangrijk?

  1. Home
  2. Blog
  3. Waarom is social media voor bedrijven zo belangrijk?

Waarom is social media voor bedrijven zo belangrijk?

Waarom is Social Media zo belangrijk geworden?

Social Media is tegenwoordig zo groot en belangrijk geworden in het dagelijkse leven van miljoenen mensen. Toch krijgen wij soms nog de vraag waarom een bepaald social medium belangrijk is voor een bedrijf. Om hier antwoord op te geven hebben wij deze blog geschreven over het belang van social media voor jouw bedrijf!

De statistieken

De statistieken volgens Newcom laten het volgende zien:

  • Whatsapp is het grootste platform (11.5 miljoen), gevolgd door Facebook (10.8 miljoen)
  • Instagram groeit het sterkst en heeft nu 4.1 miljoen gebruikers
  • Instagram, Snapchat en Youtube zijn sterk onder jongeren tot 19 jaar
  • Facebook behoudt een sterke positie in de categorie 20 jaar en ouder
  • Gebruik Whatsapp en Instagram groeit in alle leeftijdscategorieën
Mocht jij nou precies in B2B zitten, dan is LinkedIn natuurlijk belangrijk voor je. Daarom hier ook wat feitjes over LinkedIn.
  • Het aantal LinkedIn gebruikers is al jaren stabiel
  • Van de 4,4 miljoen gebruikers is 45% tussen de 20 en 39 jaar en is 36% tussen de 40 en 64 jaar oud
  • Een Nederlandse gebruiker heeft gemiddeld 188 connecties
  • In Amsterdam ligt dat gemiddelde zelfs op 288 connecties per gebruiker
Hiermee hoort Nederland tot één van de actiefste gebruikers van LinkedIn.
Veel Nederlanders gebruiken dus social media. Belangrijk is dat jouw bedrijf hier ook goed vindbaar en actief is! Om je te laten zien welke voordelen er te behalen zijn door het gebruik van social media voor je bedrijf, lees je hieronder 5 punten:

1. Meer naamsbekendheid

Door social media krijg je meer bekendheid. Als je bedrijf op een unieke manier aanwezig is en leuke actualiteiten deelt, trek je vanzelf nieuwe mensen/leads/consumenten aan. Uiteraard moet je er tijd in steken, maar de meest gebruikte platformen zijn helemaal gratis te gebruiken.

2. Meer interactie met de klant

De klanten kunnen je makkelijker bereiken via social media, want dat is waar de meeste mensen elke dag leven. Chat met ze, help wanneer nodig. Het is een goed idee om service en contact te laten lopen via Whatsapp en andere chatservices als je een social media manager of secretaresse hebt.

3. Goedkoop adverteren

Op social media kan je relatief gezien goedkoop adverteren. Je kunt heel specifiek een doelgroep aanspreken en hen precies laten zien wat hen kan overtuigen. Dus bijvoorbeeld speciaal voor Rotterdammers een aparte advertentiecampagne maken. Dit is een stuk lastiger met traditionele media. Adverteren via social media zorgt voor veel meer conversie, door een groter raakvlak.

4. Koopgedrag beïnvloeden

Door je producten te laten zien, door bijvoorbeeld advertenties, social influencers of normale berichten, wordt er meer gekocht. Dit geldt zeker voor B2C, maar ook voor B2B.

5. Genereren van bezoekers op je website

Verwijs potentiële klanten door naar je website via social media. Wanneer ze geïnteresseerd zijn in producten of diensten, dan zullen ze zich vanzelf verdiepen in jouw bedrijf. Zorg voor relevante content op jouw social media en post met regelmaat.

Ik hoop dat deze 5 voordelen je heeft geholpen inzicht te krijgen in hoe jij social media kan inzetten voor je bedrijf.

Iemand inhuren om jouw social media te beheren? Dat kan geregeld worden!
Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

Meer lezen over:

BlogSEO

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Ben je na het lezen van dit bericht geïnteresseerd in een van onze diensten? Design, Media, Marketing of Website. Toch liever eerst kennis maken onder het genot van een bakje koffie? Dat kan natuurlijk ook! Wij zetten de koffie vast klaar.

Misschien vind je dit ook interessant

Vorig bericht
5 voordelen van een bedrijfsblog!
Volgend bericht
Hoe verbeter je de interactie op sociale media?
Menu
Chat openen