5 stappen voor meer succes op social media
Social media is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. De interactie met klanten en de aantal potentiële klanten die je bedrijf kunnen volgen op social media is heel groot. Daarom is het voor bedrijven van belang om hun social media netwerken goed bij te houden en om er de aandacht van de mensen mee te trekken. Hiervoor hebben wij 5 stappen samengesteld.
Stap 1: Gebruik op elk social media kanaal dezelfde naam
Je wilt graag dat je bedrijf online gevonden wordt wanneer klanten naar je zoeken. Wanneer je steeds een andere naam gebruikt op verschillende social media kanalen wordt het moeilijk voor de klant om je daar te kunnen vinden. Zorg er dus voor dat je dezelfde naam overal gebruikt en dat die naam ook jouw bedrijf kenmerkt!
Stap 2: Plan je social media content
Wanneer je gebruik maakt van verschillende social media kanalen wordt het lastig om alles goed bij te houden. Om alle kanalen goed up-to-date te houden, is het goed om de content in te plannen zodat je niet achter kan lopen en weet wat komen gaat. Er zijn daar online handige tools voor te vinden die je helpen om de content in te plannen en op verschillende momenten online te publiceren.
Stap 3: Publiceer niet te veel en niet te weinig
Het is belangrijk op social media om een balans te vinden van het aantal berichten dat je wilt publiceren. Zorgt ervoor dat je niet je volgers te veel overrompelt met berichten. Het gevolg hiervan kan zijn dat mensen je bedrijf online niet meer willen volgen. Ook is het niet handig om te weinig te publiceren. Volgers van uw bedrijf zullen je niet meer willen volgen vanwege de inactiviteit op social media.
Stap 4: Gebruik je eigen kenmerk bij uw content
Het is goed om bij elke publicatie die je doet een eigen kenmerk toe te voegen. Dit kan bijvoorbeeld een logo zijn die steeds weer terugkomt of een slagzin die bij elke publicatie aan het einde wordt neergezet. Dit kenmerkt uw eigen werk en maakt dat mensen daarin jou en je bedrijf gaan herkennen.
Stap 5: Reageer op reacties
Door te reageren op reacties creëer je interactie met uw klanten. Geef je klanten de aandacht en bedank ze voor hun moeite. Hierdoor wordt je bedrijf online goed zichtbaar en gezien als interactief en daar houden klanten van!
Dit waren de 5 stappen.
Mocht je dit liever allemaal uit handen willen geven of weet je niet wat je met je online kanalen aan moet? Neem dan contact met ons op, zodat we kunnen brainstormen over de mogelijkheden.